fredag, oktober 20, 2006

Presentation av Sodaks DT!



Camilla "Floweret"

Namn: Camilla ”Floweret” Stenlund
Ålder: 29 i maj-06
Bor: Saxnäs, Södra lapplands fjälltrakter
Yrke: Mammaledig student och turistservicetyp
Familj:Sambo Niklas och våra barn Max (-04) och Tea (-05)

Har pysslat så länge jag kan minnas men scrapbooking har jag hållit på med sedan början av 2004. Jag beundrar alla som kan använda sig av sin kreativitet i vardagen och kunna nyttja saker som egentligen inte var tänkta till just det man gör med dem såsom allt sk. altered och att man blandar olika material och tekniker från flera hobbies.

Personer som jag inspireras av just nu är min mentor (är så stolt att få vara hennes adept…så jag tjatar alltid om det…) Elise Flannigan och Sveriges paper piecing drottning aka Badanka, Linda Truedsson, Anna Gudmundsson och Annika Elgale. Fantastiska kreatörer…

Min stil är handgjort och hemgjort kan man säga. Det betyder att det blir snett, gärna stämpelfärg överallt, rivna kanter, handskrivet och aldrig perfekt…

I övrigt så gillar jag att vara utomhus med barnen och cykla, åka skidor och skoter och pulka och bygga sandslott med mera. Vi är tokiga i mat i vår familj och grillar ute året om och gillar att bjuda hem folk på middag.

Jag är mycket stolt över att få vara DT-medlem hos Sodak och jag hoppas att jag kan inspirera andra att leka med tekniker och material på albumsidor, kort eller vad vi nu hittar på här framöver.

Kika gärna in på Flowerets hemsida!






Marie "Marie_71"

Namn: Marie "Marie_71" Karlsson
Ålder: 35 i augusti -06
Bor: Svaneholm, strax söder om Borås
Yrke: lärare på en skola, åk 7-9 och undervisar i svenska och engelska
Familj: Sambon Mikael och sonen Rasmus (-03)

Upptäckte scrapbooking på allvar på hösten 2004. Hade bestämt mig för att göra något till min son så han skulle få lära känna sina morföräldrar, som båda har gått bort. Kikade runt på Internet, hittade en hel drös med scrapbooking-sidor och var fast direkt. Har som så många andra alltid dekorerat mina fotoalbum med minnessaker, tidningsurklipp m.m.

Är en väldigt kreativ och pysslig person men kan inte rita, sy m.m….. Scrap-booking passar mig perfekt för det är en hobby utan rätt och fel. Det enda som jag håller hårt på är att allt på mina albumsidor ska vara syrafritt eftersom meningen är att de ska finnas läääänge! Gillar även altered, dvs. att man tar saker som egentligen inte är tänkta att scrappa och dekorerar dem. Tycker det är otroligt roligt att göra canvasar (=tavlor) och burkar.

Det här med att beskriva sin egen stil tycker jag är svårt eftersom jag ofta scrappar lite olika. Låter fotona få styra ganska mkt men tycker jag är duktig på att scrappa heritage/vintage (när det ser gammalt ut slitet ut). Gör även kort och älskar stämplar!

Några av de personer som jag beundrar och inspireras av är Rhonna Farrer, Kristianne Swanson (MamaK321) och Maria Holmström (Mariante).

Är MYCKET stolt över att få vara DT-medlem hos Sodak och dessutom tillsammans med Camilla, vars stämplar jag tycker är fantastiska! Hoppas att du hittar inspiration i vårt galleri och vågar dig på att testa olika saker!!!







Patricia "tiza67"

Namn: Patricia Karlsson 39 år i oktober -06
Bor: I en villa i Skellefteå
Yrke: Skötare, för närvarande jobbar jag med ungdomar
Familj: Är gift med Kenneth och har två barn med honom, Lovisa född -01 och Emanuel född
-03, sedan har jag storkillen Kristoffer född -87 sedan tidigare

Jag har alltid pysslat och det här med scrapbooking började jag med så sent som 2005. Tanken då var att göra ett fint album av vårt bröllop och jag visste att en kollega till mig höll på med att göra kort och så. Fick massa adresser till försäljare på nätet och på den vägen är det. Inte har jag gjort något fint album utan inspirerades av min kollega Agneta ”agno02” på Scrappiz att göra kort i stället. Jag älskar stämplar och på den korta tid jag hållit på så har det kommit en del i min samling. När det gäller att göra LO´s så är det något jag verkligen vill göra så kanske någon gång så blir det ett fint album av vårt bröllop.

Däremot när det gäller att göra Digitala LO´s så är det något jag tycker om att göra det bästa med det är att man inte behöver städa efteråt.

När det gäller annat pyssel så är jag en som kan lite om mycket har gått konsthantverk och lärt mig grunderna i en hel del hantverk. Sedan är att fotografera en av mina största intressen och sedan den digitala tekniken kommit så blir det säker ett par hundra bilder i månanden.

Nu har jag fått den äran att vara DT hos Sodak vilket är en ny erfarenhet och jag ser framemot att jobba tillsammans med de övriga i DT-teamet.